Jazda testowaJazda testowa

 

Samochody Hyundai ix35 Fuel Cell na ulicach kolejnych, europejskich miast

Hyundai dostarczy 75 samochodów ix35 Fuel Cell w ramach uczestnictwa w największym, ogólnoeuropejskim projekcie dotyczącym samochodów osobowych na ogniwa paliwowe: HyFIVE (ang. The Hydrogen For Innovative Vehicles). Projekt został powołany przez Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (Wspólne Przedsiębiorstwo na Rzecz Technologii Ogniw Paliwowych i Wodorowych), a jego beneficjentami będą wybrane, europejskie miasta: Kopenhaga, Bolzano, Innsbruck, Londyn, Monachium i Stuttgart.

W oficjalnym ogłoszeniu przedsięwzięcia, które odbyło się 03.04 br. w londyńskim Ratuszu, udział wziął Prezes Hyundai Motor Europe, Byung Kwon Rhim, który podkreślił zaangażowanie Hyundaia w rozwój i dostarczanie innowacyjnych rozwiązań, czego potwierdzeniem jest ix35 Fuel Cell - pierwszy samochód na wodorowe ogniwa paliwowe, który trafił do seryjnej produkcji. 

Częścią projektu jest także rozbudowa w Europie infrastruktury, dla lepszej dostępności oraz wygody pierwszych użytkowników samochodów na ogniwa paliwowe.

”Od 1998 roku Hyundai jest światowym liderem w pracach nad rozwojem technologii ogniw paliwowych, a zaangażowanie w kolejną inicjatywę wpłynie na popularyzację energii wodorowej, jako długoterminowego rozwiązania dla transportu.” - powiedział Prezes Rhim podczas swojego wystąpienia.

Projekt HyFIVE jest zarządzany przez władze Londynu (Greater London Authority). Wśród partnerów są tacy producenci samochodów, jak: BMW, Daimler, Honda i Toyota oraz firmy: Air Products, ITM Power, Linde i OMV. Sygnatariuszami są także firmy doradcze sektora energetycznego oraz Wspólne Przedsiębiorstwo na Rzecz Technologii Ogniw Paliwowych i Wodorowych.

W ramach projektu, 5 producentów dostarczy w sumie 110 samochodów na ogniwa paliwowe - 75 z nich stanowić będą samochody marki Hyundai.

Model ix35 Fuel Cell trafił już wcześniej do odbiorców w Danii, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Wyposażony w silnik elektryczny o mocy 136 KM ix35 Fuel Cell emituje jedynie parę wodną, a jego maksymalna prędkość wynosi 160 km/h. Dwa zbiorniki na wodór umieszczone pomiędzy tylnymi kołami samochodu, umożliwiają przejechanie 594 km na jednym tankowaniu.